Vegan recept – Cashew snack

Som jag nämnt tidigare i bloggen så har jag försökt äta mer vegetarisk och vegansk mat, och jag älskar det! Jag känner mej så nyttig och får känslan av att jag gjort något bra för världen, haha! Jag blir väldigt ofta sugen på något smått och gott, speciellt på kvällen. Dålig vana antar jag. Jag försöker då få i mej något lite mer hälsosamt, iställe för typ godis, och detta recept är sjukt bra. Det blev så mycket godare än jag kunde föreställa mig så jag tänkte att jag måste dela med mig av det.

För att göra cashew snack stångar behöver du:
30 dadlar
3-4dl cashew nötter
lite salt

dadellBörja med att sätta dadlarna i en matberedare för att få ihop en kletig röra. Efter det kan man sätta i cashewnötterna och fortsätta mixa. Ifall man vill så kan man även sätta i andra ingredienser som typ chokladbitar ifall man vill ha dem lite sötare.
dadell2.jpg
När röran är färdig mixad och känns lite kletig så är det bara att rulla degen till en boll. Om man vill göra detta recept till små bollar iställe för stångar så feel free att göra det!
daadell3.jpg
Sedan är det bara att med en kavel trycka ner degen och sedan skära bitar med en kniv. Gillar själv att göra dom till små stångar så att jag lätt kan packa med dom som ett mellanmål under dagen. Ett väldigt enkelt och snabbt recept. Tog mig 15 minuter att få ihop dessa! Ett tips om man vill ha lite mer protein i dom är att sätta i lite jordnötssmör, så gott!

En reaktion på ”Vegan recept – Cashew snack

  1. …så plockade jag fram dadlarna och matberedaren, bara för att upptäcka att jag inte hade några cashewnötter hemma 😦 Men, då var jag redan så inne på dadelsnack att jag använde havregryn i stället för nötter och det blev också gott 🙂

    Gilla

Kommentera

