Real Techniques Brush Cleansing Palette

Att tvätta sminkborstar är kanske inte det roligaste men det måste göras. Efter att jag fick hem min Brush Cleansing palette från Real Techniques så har det varit mycket roligare och effektivare att tvätta dom.
rtblogg
Den har 3 olika ytor, tunna och brett fördelade punkter, tätt packade kors, och stora rundade kupoler. Dessa är till för att de tvättar olika typers borstar. Jag tycker att de stora kupolerna är bra för ansiktsborstar, korsen för ögonborstar och de tunna för mer mjuka och flexibla borstar. Är helt överraskad över hur bra den fungerar och det går så snabbt att tvätta borstarna med hjälp av denhär, det tar mig ungefär 15 sec att tvätta en ansiktsborste!

En annan bra sak med den är att man sätter på den som en ”handske” och det känns bekvämt att tvätta borstarna. Har alltid haft problem med att få vissa borstar helt rena med endast handtvätt och denhär gör dem helt sjukt rena. Borstarna känns som nya varje gång! Här får ni före och efter bild!
bfaf.jpgJag beställde min från pretty.fi och du hittar den HÄR! Det finns även många olika varianter på marknaden och man kan hitta väldigt billiga från Ebay och Amazone.

Kommentera

