Foundation tips #4

För att variera så har jag idag valt ut en CC-cream som jag nyligen blivit förälskad i. Har aldrig tidigare hittat en CC-cream som täcker rödhet så bra som denna. Produkten jag talar om är L’Oréal Paris Nude Magique CC-cream och kostar ca 19€ beroende på var man köper den. Köpte den själv på rea i Citymarket för 10€ och skulle knappast ha köpt den ifall den varit fullt pris eftersom jag föredrar foundations som täcker. Men nåja, orsaken till att jag verkligen gillar den är att den är anti redness, den tar alltså bort röda områden från huden. Som jag tidigare nämnt så har jag väldigt röd hud och denna tar bort allt! Om jag som älskar täckande foundations och inte kan leva utan dem nu i några veckors tid använt en CC-cream, då måste den ju vara helt okej.
cc
Den är lätt på huden och har medium täckning. När jag applicerat produkten så ser jag väldigt naturlig ut, det ser ut som att jag inte sminkat mig men på ett bra sätt. Med produkten behöver jag använda mig av en täckande concealer för att vara riktigt nöjd med resultatet men det är inte heller nödvändigt! Produkten är alltså en fuktkräm som är grön till färgen. När man applicerar produkten på huden så blir den till samma färg som din hud är. Den är väldigt vårdande samtidigt som den täcker och tar bort röda toner i ansiktet. Till CC-cream serien hör även en Anti-Fatigue och Anti-Dullness så beroende på vad ens behov är så borde någon av dessa vara passande för dig.
cc2
cc3
Krämen är alltså grön och har små korn i sig som man kan känna av då man börjar arbeta in produkten med fingret. På bilden ser man även att den gröna färgen ändrar då man arbetar in den, på min hud blir den först lite orange men efter en stund så matchar den min hudfärg. En nackdel med produkten: Har två bekanta som använder produkten, en av dem älskar den och vill inte byta ut den medans andra säger att den lämnar i en lite mer orange ton på huden än vad hon önskar. Vi funderade på det och kom fram till att den nog inte passar ifall man har väldigt ljus hud, vilket hon har. Jag har också väldigt ljus hud (lite mörkare än henne) men för mig smälter den in bättre. Löns att testa den före man köper!
cc5
Här ser ni hur krämen sitter på huden! Har testat olika appliceringar men får den bäst på huden när jag använder mig av en BeautyBlender. Måste tillägga ännu att jag är väldigt nöjd med resultatet som CC-creamen ger och rekommenderar den till alla som tycker om en lite naturligare look och som vill vårda huden samtigt. Hoppas ni gillade inlägget och ha en bra dag! (:

4 reaktioner på ”Foundation tips #4

Kommentera

