Foundation tips #3

clarinsmMitt tredje foundation tips är Clarins Everlasting foundation + SPF 15 och är den första foundationen jag köpte och verkligen gillade, före den så hade jag använt foundations som inte alls passade min hud. Kommer ihåg att jag länge gick omkring och undrade vad en av mina vänner använde för foundation eftersom hennes hud var så otroligt flawless. När hon sedan i butiken visade mig denna produkt så köpte jag den direkt och var supernöjd! Foundationen är medium till full täckande och lägger sig väldigt naturligt på huden men samtidigt täcker den ärr och jämnar ut. Får känslan av att jag inte har någon foundation eftersom den är väldigt lätt. Den håller upp till 15 timmar i ansiktet och ger en matt yta, vilket jag gillar! Brukar applicera den med en buffing brush från Real Technique.
Clarins-Everlasting-blogg
Gillar förpackningen eftersom den är väldigt feminim med guld linjer och frostat glas. Man applicerar den via en pump och tycker att själva pumpen är väldigt bra eftersom man kan få ut just den mängd man behöver. Den kostar kring 40€ så den är inte den billigaste men eftersom endast en(!!) pumpning räcker till hela ansiktet så håller den väldigt länge. Skulle säga att den är väldigt prisvärd.
clarins-everlasting-foundation-color-chart
Det negativa med produkten är att det bara finns 14 färger att välja mellan men skulle säga att de färger som finns är väldigt bra ändå. Har själv färgen Nude men anser att den på vintern är lite för mörk för mig vilket är synd. På sommaren är denna min ”go to” foundation eftersom den känns lätt och färgen passar mej perfekt till en liten solbränna. Använde denna foundation i helgen då jag sminkade min ena kompis och på henne passade färgen nude helt perfekt!

Rekommenderar produkten till de som har normal eller oljig hud och som söker en lätt foundation som hålls på perfekt hela dagen. Om du är en person som oftast måste rätta till sminkningen under dagen så kan jag lova att du kommer gilla denna. Är själv den som måste pudra under dagen och med denna så har jag klarat mig utan. Ifall du är nyfiken så rekommenderar jag att du far och hämtar en tester av denna och ser om du hittar rätt färg till dig! Hoppas ni gillade tipset, puss!

Kommentera

