En födelsedag i Gdansk

Hej på er! Jag är tillbaka i Finland igen efter en helt underbar spa resa i Gdansk. Som jag redan tidigare skrev så hade Kevin i flera månader planerat en födelsedagsresa till mig och har nästan dött av spänning då jag inte vetat vart vi varit påväg. På tisdag blev jag kidnappad från vår lägenhet med ögonbindel för ögonen, vi färdades i Batmobile till Åbos flygfält och under bilresan var det kaka och fresita på menyn. Det var ganska kul att inte riktigt veta vad som kommer hända och hade så otroligt kul. När vi kom till flygplatsen insåg jag att vi är påväg till Gdansk och vi har varit där en gång tidigare så visste att det skulle bli roligt. Efter en timmes flyg var vi framme och taxin förde oss till ett lyxigt spa hotell, härregud så fint det var där! Vi spenderade varje dag med att simma, basta och gå på behandlingar. Är avslappnad i varje muskel kan jag lätt säga. (Har inte hunnit ta många bilder för tänkte att jag behövde slappna av till 100% och inte tänka på något annat än det.)
Spahelg012b.jpgPå min födelsedag så var vi på spa hela morgonen, åt hotell frukost och for in till stan för att spendera kvällen där. Fick välja restaurang och vi for till ett mexikanskt ställe som jag hade kollat in. Dom serverade helt otrolig mat och vi beställde flera olika små maträtter och allt var så gott, vi drack även margaritas och sangria och hade det riktigt mysigt. Efter det gick vi runt i staden och shoppade lite i sephora i nån timme tills vi drog vidare till en vin bar. Det var ett ställe där arbetarna var väldigt passionerade över viner och ostar och direkt vi steg in så förde dom oss till ett bord som dom hade förberett, Kevin hade mejlat dom på förhand och berättat exakt vad han ville ha till min födelsedag. Jag blev så glad! Alla viner och ostar vi smakade på var så otroliga och dom hade fått ihop så bra kompinationer av smaker.
b.jpg
Efter alla viner vi testade så var jag nog lite rund om fötterna och då stället stängde så tog vi taxin till hotellet. Kan säga att min födelsedag var perfekt!
Spahelg118b.jpg
Spahelg062b.jpg
Förutom att vara på spa så tog vi även relaxing promenader i Sopot som är lite utanför Gdansk. Där var en stor strand och svanarna var väldigt tama, vi kunde stå väldigt nära utan att dom brydde sig. Förutom det så shoppade vi även en hel del och kommer att visa er några saker jag köpte senare. Ifall ni vill höra mera om resan och hur det är överlag att resa med sin pojkvän så får ni ta och lyssna på morgondagens podd avsnitt. Puss och kram på er!

6 reaktioner på ”En födelsedag i Gdansk

Kommentera

