Svamp & bacon pasta

Tänkte tipsa er om ett recept som jag gillar jättemycket, det går snabbt och enkelt att laga men känns samtidigt lite festligt. Det är alltså en svamp och bacon pasta och tror inte att de två ingredienser riktigt kan gå fel!

Du behöver:
Spagetti
3 stora svampar
1 paket bacon
3 vitlöksklyftor (smaksak)
1 lök
Matgrädde
Parmesan ost
Salt, peppar
(chili & paprikakrydda tycker jag även attger god smak)
Bacon
Jag blev för ett tag sen tipsad om att bacon blir så mycket godare om man tillagar dem i ugnen och då jag första gången testade det så kunde jag int förstå kur krispiga de blev. Har alltid gjort det sen dess haha! Har i den i ca. 15 min och efter det sätter jag dem på hushållspapper för att allt överloppsfett kan sugas bort. NAM!
svamp,vitlök,lök
Löken hackar jag i medelstora bitar och vitlöken i små bitar. Svamparna tycker jag om att hålla i lite större bitar. Sätter även spagetti och kokas!
stekning
Låter löken bryna lite och sedan häller jag i svamparna.
matgrädde
Efter att jag tycker allt stekts tillräckligt så häller jag i matgrädden och kryddar allt. Efter att pastan kokat så droppar jag ur vattnet och häller pastan i såsen, på de sätte blir all pasta gräddig!
färdigt
Efter att allt är blandat så sätts det på tallriken. Söndrar även baconen i mindre bitar och strör över parmesan ost!
yoyo2020
Så är det klart, så otroligt gott alltså!!

Kommentera

