Highlight and contouring

Har länge nu velat visa hur jag gör min highlighting och contouring. Det är ju något som nu på sistone varit väldigt omtalat. Till vardagar använder jag mej av betydligt mindre produkt men ska nu visa hur jag gör om jag vill vara lite extra on point!
6.9179blogg6.9177bloggJustnu är dessa mina favoritprodukter när det kommer till contouring! Contour paletten kommer från Beauty UK och concealern från MAC. Concealern är en pro longware concealer i färgen NW15. Färgen är lite ljusare än min egna hudfärg och ljusare än min foundation, detta för att få lite lyster i ansiktet. Den första färgen (1.) använder jag till contouring, den andra (2.) använder jag som bronzer och den tredje (3.) som highlighter. På paletten finns det även en highlighter färg men tycker inte färgen passar mitt ansikte så har skippat den helt.
6.9043bloggföreMitt ansikte efter att ha applicerat foundation och ögonsmink.
6.9061bloggmellan6.9062bloggmellan21. den första färgen använder jag till pannan, vid kindbenen, under hakan och vid näsan. På alla ställen där jag vill få en effekt av ”skugga”.
2. den andra färgen använder jag lite högre upp vid kindbenet, när jag blandar dessa färger så ser det lite naturligare ut.
3. den sista färgen används under ögonen, vis kinderna, på hakan, vid pannan, på näsan och vid ögonbrynen. Alla färger blandar jag sedan försiktigt ihop med varandra med en beauty blender.
Efter detta så applicerar jag bluscher vid kinderna och lite ljusare highlighter just under yttre sidan av ögonen, på nästippen och lite ovanför läppkanten. Sätter sedan allting med lite puder.
6.9086bloggefter6.9113bloggefter2
DONE!

Kommentera

