Drömresa

Man brukar säga att ”matkailu avartaa” vilket på svenska betyder något i stilen med att resande öppnar dina ögon och ger dej erfarenhet (har nu jättesvårt att få de till svenska). Jag har fått så mycket ut av att resa, man hittar nya sidor i sejsjälv och personen man reser med och det känns som att man växer lite som människa. Jag älskar verkligen att resa och skulle fara väldigt ofta och upptäcka olika delar av världen om jag hade pengar och tid.

När det kommer till en drömresa så kan jag nog inte välja någon exakt plats, det skulle antagligen vara att resa runt en hel del olika länder och städer.
Positano-1-8-650x433
En sak som är otroligt viktigt när jag väljer ett resemål (om det inte är en stadsresa) är att det ska vara varmt, värme är något som får mej att slappna av och det vill man ju vara på en resa. På min drömresa skulle jag sola i några dagar.
Como, Italy
Neuschwanstein-40
Blue-and-Yellow-Macaw
Jag skulle gå omkring i en mysig stad en dag, titta in i butiker och andas in deras kultur. Skulle även besöka något historiskt med staden.
Fira-Santorini-Greece-57-650x975
surreal-places-yucatan-peninsula-mexico1-750x500
c8043dca29b73e7bb441755d2f8c6e6e
Jag skulle även hyra en skoter och åka runt stället för att se mera. Kanske stanna vid vattnet och ta ett dopp.
Santorini, grekland
Santorini-Greece-9-650x975
Skulle även hänga lite vid poolen med lite frukter, god mat och en bra bok, bara njuta av att inte behöva stressa! Skulle även dyka, äta vid något mysigt uteställe på kvällarna, spendera dagarna utan smink och fixa mej till kvällen, dricka goda drinkar vid poolen och lära känna folk i ett annat land! Det skulle vara min drömresa för tillfället!

Här hittar ni till min 31 day challenge!

Kommentera

