Var jag är om 10 år

Detta inlägg har varit lite svårt eftersom jag har så många olika drömmar och det finns så mycket jag vill göra. Om 10 år är jag alltså 32 år, jag har antagligen en karriär som jag trivs med, kanske jag har gift mej, i den åldern hoppas jag på att ha barn eller att de är påväg, jag hoppas på att ha rest mycket, kanske har en sommarstuga utomlands eller i den finska skärgården, det viktigaste: jag hoppas att jag är lycklig. Jag har gjort ihop olika kollage med bilder från min Pinterest som hjälper både mej och er att förstå hur det kan se ut för mej om 10 år!BeFunky Collage
Min klädstil. Om 10 år kommer jag att klä mej i samma drag som nu men med mer ”vuxna” drag och med lite mer ”business woman” inflytande.
BeFunky Collagem
Mitt hem. Har alltid drömt om att ha ett egnahemshus när jag är vuxen, på sistone har det däremot även kännts lockande att bo i en lyxigare lägenhet i centrum. Beror stort på i vilken stad jag kommer att bo i och det är helt enkelt inte en lätt sak att bestämma. Just nu känns Åbo som ett bra ställe att bo på men om jag får bra jobb i Helsingfors så ser jag det inte som en omöjlighet att flytta dit i framtiden. Det jag ganska säkert vet är iallafall att mitt hem kommer vara luftigt med ganska simpel inredning, trivs bäst i lite mer minimalistisk stil. Att ha ett klädrum är ju också förståss en dröm jag länge haft!
BeFunky Collage
Barn. När det kommer till barn så har jag redan så otroligt länge haft baby-fever. Hjälper inte heller att några av mina vänner nu fått barn. För min del kommer det nog ändå inte hända på ett tag ännu. Om 10 år däremot hoppas jag verkligen att barn finns med eller att de är påkommande!
BeFunky Collagek
Bröllop. Åååh bröllop är ju så härliga och jag vill så gifta mej nån dag! Just nu är jag nog inte redo och kan nog inte säga när det skulle hända men hoppas verkligen att den tiden kommer!
BeFunky Collagen
Resa. Att resa är något som står väldigt högt uppe på min to-do list just nu. Har redan 2 resor påkommande (dock inte bokade ännu). En med Kevin och en kompisresa. Jag och Kevin har rest runt en hel del tillsammans och har så många ställen som vi ännu tänk besöka. Förra sommaren bodde vi i Spanien tillsammans, vi reste runt hela spanien, vi besökte även Polen och tågluffade inne i landet och vi spenderade några dagar i London. Drömmen är nu en all-inclusive resa nånstans där det är vackert och varmt.

I framtiden har jag även planer på att bo utomlands, just nu lockar Canada eller Amerika ganska hårt. Orsaken till dessa ställen är för att jag inspireras så mycket av deras marknadsföringskultur och eftersom min dröm är att jobba med marknadsföring så sku de va helt sjukt häftigt att få jobba i ett sådant land där marknadsföringsbranchen är som störst (och häftigast!). Bortifrån detta så kan det bra hända att jag far på utbyte också, då skulle jag helst fara till Australien!

Kommentera

